سیاستهای حفظ حریم خصوصی

پلتفرم یا سامانه پیکاپ خود را قویاً متعهد به اصول حفظ اطلاعات و حریم خصوصی همه کاربران می‌داند. این سیاست‌نامه (سند)، موارد زیر را در این خصوص تشریح نموده است :

پیکاپ با تاکید بر احترامی که برای حریم شخصی کاربران قائل است، برای ثبت درخواست خرید، ثبت نظر یا استفاده از برخی امکانات وب‌سایت و اپ ها اطلاعاتی را از کاربران درخواست می‌کند تا بتواند خدماتی امن و مطمئن را به کاربران ارائه دهد. برای پردازش و ارسال سفارش به فروشنده کالا و خدمات ، اطلاعاتی مانند آدرس، شماره تلفن همراه و ثابت و ایمیل مورد نیاز است و از آنجا که کلیه فعالیت‌های پیکاپ قانونی و مبتنی بر قوانین تجارت الکترونیک صورت می‌گیرد از این رو وارد کردن اطلاعاتی مانند نام و شماره تلفن و آدرس برای اشخاص حقیقی یا شماره ثبت ، دفاتر نمایندگی ، انبارها و لوگو و امثالهم برای شرکتهای حقوقی را لازم میداند . یادآوری می‌شود آدرس ایمیل و تلفن‌هایی که کاربر در پروفایل خود ثبت می‌کند، تنها آدرس ایمیل و تلفن‌های رسمی و مورد تایید کاربر است و تمام مکاتبات و پاسخ‌های پیکاپ با کاربر از طریق آنها صورت می‌گیرد.
بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماس‌های همراه و ثابت توسط کاربر ، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که موارد فوق به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، پیکاپ جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت درخواست سفارش یا استفاده از امکانات خاص سامانه می‌تواند از کاربر ، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند.
کاربران می‌توانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای درج مشخصات تحویل گیرنده سفارش وارد کنند و پیکاپ تنها برای ارسال اطلاعات سفارش به فروشنده کالا و خدمات و صرفا در مورد همان سفارش، از این اطلاعات استفاده خواهد کرد..

پیکاپ چه اطلاعاتی را گردآوری می‌کند؟

پیکاپ با نصب و یا استفاده از اپلیکشن با اخذ اجازه از کاربر اطلاعات زیر را به صورت ناشناس اخذ می کند. این اطلاعات در حد ضرورت و متناسب با مقاصدی از جمله مطالعه علت گزارش خطا و بهبود اشکالات سیستمی و تجربه کاربری در هنگام استفاده از وبسایت و اپلیکیشن پیکاپ و نیز تحقیقات بازاریابی و ارائه خدمات و پیشنهادات خرید و فروش مرتبط تر به کاربران جمع آوری می شود و به نحوی مورد استفاده قرار می‌گیرند که به طور مستقیم به یک شخص حقیقی مشخص و معین مرتبط نباشند.
– نوع دستگاه، زبان و نوع سیستم عامل دستگاه شما، شناسه اندروید و شناسه تبلیغاتی اندروید ویژه دستگاه شما، جست‌وجوهای انجام شده در وب سایت و اپلیکشن پیکاپ و نتایج انتخاب ‌شده، مدت و بازه های استفاده شما از پیکاپ ، برنامه های نصب شده، اطلاعات فنی و گزارش‌های سرور شامل نوع شبکه و نوع و نسخه مرورگر ، مک ادرس دیوایسهای مورد استفاده ، IP دستگاه و دیوایس مورد استفاده کاربر و امثالهم .
این اطلاعات تنها توسط پیکاپ استفاده شده و در اختیار شریک تجاری دیگری قرار نمی گیرد

همچنین پیکاپ اطلاعاتی از کاربران را گردآوری می‌کند که به کمک آن‌‌ها می‌توان کاربران را به صورت منحصر‌ به ‌فرد شناسایی نمود یا از این اطلاعات در راستای ارائه خدمات به کاربران براساس فرایندهای جاری سامانه پیکاپ و اجزای آن بهره برداری نمود. این اطلاعات در بخش‌های مختلف پلتفرم شامل موارد ذیل  می‌باشند :

نام و نام خانوادگی ، شماره تلفن موبایل ، شماره تلفن ثابت ، نام کسب و کارها ، نشانی کسب و کارها ، اطلاعات کالاهای هر کسب و کار  میباشد.

استفاده از کوکی‌ها :

پیکاپ مانند بسیاری از وب‌سایت‌ها و اپ ها از کوکی‌ها استفاده می‌کند. کوکی‌ها، فایل‌های اطلاعاتی کوچکی هستند که بر روی رایانه شما ذخیره می‌شوند. این فایل‌ها اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های شما در وب ‌سایت و اپ پیکاپ به خاطر می‌سپارند تا با یادآوری آن‌ها به شما در بازدیدهای بعدی، تجربه بازدید و استفاده بهتر ، راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری را فراهم نمایند .

هدف جمع‌آوری این اطلاعات از کاربران، تحلیل آن‌ها به منظور شناسایی علایق آنهاست تا به وسیله آن بتوانیم طراحی وب‌ سایت و اپ و کیفیت خدمات ‌مان را برای تعداد بیشتری از کاربران پیکاپ به طور مستمر بهبود بخشیم و همچنین اطلاعات مناسب با کسب و کار ایشان را در اختیارشان قرار دهیم تا منجر به رشد کیفی و کمی عملکرد کاربران گردد.

این فایل‌ها از نظر امنیتی کاملاً برای رایانه شما بی‌خطر هستند؛ با این حال، اگر مایل بودید ذخیره‌سازی کوکی‌ها را غیرفعال کنید، می‌توانید این کار را از طریق تنظیمات مرورگر خود (مانند Google Chrome، Firefox، Safari و …) انجام دهید. در این صورت شما برای استفاده از برخی از خدمات وب‌ سایت و اپ پیکاپ که به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور شما نیاز دارند، می‌بایست خود، این اطلاعات را به خاطر داشته باشید و آن‌ها را در فرم مربوطه وارد نمایید.

لطفاً توجه داشته باشید که در این حالت، مسئولیت ورود اطلاعات اشتباه و بروز هرگونه اخلال یا مشکل در ارائه خدمات توسط پیکاپ بر عهده خود کاربر می‌باشد.

چنانچه مایل هستید اطلاعات بیش‌تری درباره نحوه کار کوکی‌ها و همچنین چگونگی مدیریت و حذف کردن آن‌ها کسب نمایید، وب‌سایت‌های World Wide Web Consortium و All About Cookies اطلاعات خوبی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

 در صورت بروز وقفه یا خطا در برنامه ، وب سایت و اپ ها نیز اطلاعات زیر جهت مطالعه علت بروز وققه و رفع خطا جمع آوری می گردد:
– وضعیت روت بودن یا نبودن دستگاه، میزان کل رم و میزان فضای پر آن هنگام وقفه، روز و ساعت  رخدادها، خاموش یا روشن بودن شبکه بی‌سیم، خاموش یا روشن بودن شبکه دیتا، خاموش یا روشن بودن وضعیت رومینگ

پیکاپ این اطلاعات را با چه کسانی به اشتراک می‌گذارد؟

هیچ‌کس – پیکاپ هیچ یک از اطلاعات فردی و شخصی کاربران خود را افشا نمی‌کند و یا آن‌ها را در اختیار هیچ شخص و یا اشخاص حقیقی و حقوقی ثالثی قرار نمی‌دهد؛ مگر به موجب قانون و یا ارائه حکم قانونی از طرف یکی از مراجع ذیصلاح قضایی یا انتظامی .

اطلاع رسانی :

پیکاپ برای اطلاع‌رسانی رویدادها و اخبار، خدمات و سرویس‌های ویژه یا پروموشن‌ها، برای کاربران سامانه خود ایمیل یا پیامک ارسال می نماید .

توجه داشته باشید که شماره های …………….. و ……………………. و …………………….. شماره‌هایی است که پیکاپ از طریق آن برای کاربران خود پیامک (اس‌ام‌اس) ارسال می‌کند. همچنین این شماره‌‌ها، سامانه ارسال پیامک است که وضعیت پردازش سفارش یا رویدادها، خدمات و سرویس‌های ویژه پیکاپ را به اطلاع کاربران می‌رساند و روشن است که امکان دریافت پیام‌های شما از طریق آن وجود ندارد.

بنابراین ارسال هرگونه پیامک تحت عنوان پیکاپ ، با هر شماره دیگری تخلف و سوء استفاده از نام پیکاپ محسوب شده و در صورت دریافت چنین پیامکی، لطفاً جهت پیگیری قانونی آن را به ایمیل Info@pickupgroup.ir  اطلاع دهید.

اعلان نظرات کاربران :

کاربران سامانه پیکاپ با امکانات در دسترس قادرند نظرات خود را پیرامون خدمات یا کالاهای عرضه شده در سامانه اعلام نمایند و پیکاپ ممکن است نقد و نظرهای ارسالی کاربران را در راستای رعایت قوانین سامانه خود ویرایش کند. همچنین اگر نظر یا پیام ارسال شده توسط کاربر، مشمول مصادیق محتوای مجرمانه باشد، پیکاپ می‌تواند از اطلاعات ثبت‌شده برای پیگیری قانونی استفاده کند. کاربران ضمن استفاده از خدمات سامانه و پلتفترم پیکاپ حق ویرایش اطلاعات و استفاده از آنها را در چارچوب فوق‌الذکر به پیکاپ اعطا نموده و حق اعتراض را از خود سلب می‌نمایند.

اطلاعات دسترسی به حساب کاربری

باید تاکید شود که حفظ و نگهداری رمز عبور و نام کاربری بر عهده کاربران است و لذا برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده احتمالی، کاربران نباید آن اطلاعات را برای شخص دیگری فاش کنند. در صورتی که کاربر شماره همراه خود را به فردی دیگر واگذار کرد، جهت جلوگیری از سواستفاده یا مشکلات احتمالی کاربران باید شماره موبایل خود را در پروفایل تغییر داده و شماره جدیدی ثبت نمایند.
مسئولیت هرگونه خسارت احتمالی که ناشی از عدم رعایت موارد فوق‌الذکر توسط کاربر باشد، با خود کاربر بوده وکاربر حق هر گونه ادعا علیه پیکاپ را از خود سلب می‌کند. پیکاپ هویت شخصی کاربران را محرمانه می‌داند و اطلاعات شخصی آنان را به هیچ شخص یا سازمان دیگری منتقل نمی‌کند، مگر اینکه با حکم مقام قضایی یا اداری صالحه یا طبق قوانین و مقررات رایج کشور موظف باشد در اختیار مراجع ذی‌صلاح قرار دهد . در این موارد هیچ گونه مسئولیت قانونی مبنی بر جبران خسارت برای پیکاپ وجود ندارد و کاربران با اعلام رضایت خود در استفاده از خدمات سامانه و پلتفرم پیکاپ حق هرگونه اعتراض را از خود سلب نموده اند.

امنیت :

پیکاپ نهایت سعی خود را براساس مقدورات خود در ایجاد امنیت فنی در حوزه پروتکل های ارتباطی ، سرور و لایه‌های امنیتی دسترسی به اطلاعات و روش‌های مناسب مدیریت داده‌ها به کار خواهد بست و همواره در تلاش است که اطلاعات کاربران را محافظت و از دسترسی‌های غیرقانونی جلوگیری کند. طبیعتا مسئولیت هرگونه سواستفاده به شخص یا اشخاص متخلف مربوط بوده و پیکاپ حق اعتراض و پیگیری را از طریق قانونی بنابر صلاحدید خود محفوظ می‌دارد.

اطلاعات هویتی

از آنجا که فعالیتهای پلتفرم پیکاپ (اپ و وب سایت) صرفا محدود به ارائه خدمات و ایجاد زیرساخت برای تجارت کالا میباشد و پیکاپ مستقلا در این فرایندها (فرایند فی مابین خریدار و فروشنده) مشارکت ندارد لذا صرفا اطلاعات محدودی شامل برخی اطلاعات فردی از قبیل نام، نام خانوادگی و کد ملی برای اشخاص حقیقی، نام شرکت، شماره ثبت، شناسه ملی و کد اقتصادی برای اشخاص حقوقی را بعنوان موارد الزامی در سامانه خود دریافت مینماید و در سایر موارد قانون تجارت دخالتی نخواهد داشت و مسئولیت آن برعهده طرفین خریدار و فروشنده کالا خواهد بود .

خریداران کالا می‌توانند برای تحویل گرفتن سفارش خود، نام، نشانی پستی و تلفن خود یا شخص دیگری را وارد نمایند. در این صورت فروشنده کالا موظف است از اطلاعات وارد شده تنها یک بار و برای ارسال همان سفارش، استفاده نماید .

اطلاعات تماس برای چه مواردی استفاده میگردند :

نشانی ایمیل یا شماره تلفن همراه شما ممکن است برای یکی از موارد زیر به کار گرفته شود:

برای بازیابی رمز عبور حساب کاربری شما در صورتی که چنین درخواستی داشته باشید

برای تایید سفارشات ثبت‌شده و ارسال اعلامیه فروش

برای آگاه کردن شما از آخرین خبرها، تخفیف‌ها، جشنواره‌های فروش، فرصت‌های شغلی و رویدادهای دیگر از طریق خدمات ویژه پیکاپ

برای اطلاع‌رسانی درباره تغییرات احتمالی که ممکن است در قوانین سامانه پیکاپ ، شرایط استفاده از امکانات و خدمات، سیاست‌نامه حریم خصوصی و … رخ بدهد

به منظور انجام برخی از نظرسنجی‌ها و بررسی‌های دوره‌ای که توسط کارشناسان بخش مدیریت ارتباط با مشتریان پیکاپ و به منظور ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده توسط این پلتفرم صورت می‌گیرد

پیکاپ با ارسال پیامک کوتاه از طریق شماره تلفن همراه شما، شما را از قطعی شدن سفارش‌تان آگاه می‌سازد و شماره سفارش را برای پیگیری‌های بعدی در اختیارتان قرار می‌دهد. لطفاً توجه فرمایید که امکان ارسال پاسخ به این پیامک‌ها برای هیچ کاربری وجود ندارد و پیکاپ از این سامانه پیامکی صرفاً برای اطلاع‌رسانی به کاربران استفاده می‌نماید.

لینک‌های اشخاص ثالث

زمانی که شما بر روی لینک‌های اشخاص ثالث (وب‌سایت‌های متفرقه) که در وب‌سایت و یا اپ پیکاپ وجود دارد، کلیک می‌کنید و وارد آن‌ها می‌شوید، ممکن است وب‌سایت‌های مقصد، اطلاعاتی را از شما کسب و ذخیره نمایند. در این حالت، پیکاپ هیچ‌گونه کنترلی بر این اطلاعات و فرآیند ذخیره‌سازی آن‌ها ندارد و در مقابل آن‌ها پاسخگو نمی‌باشد.

پیکاپ برای حفاظت و نگهداری اطلاعات و حریم شخصی کاربران همه توان خود را به کار می‌گیرد و امیدوار است که تجربه ای لذت بخش ، امن و راحت را برای همه کاربران فراهم آورد.
در صورت وجود هرگونه سوال، لطفا با اطلاعات تماس زیر ارتباط برقرار فرمایید .

پیکاپ