• شرایط و ضوابط بهره برداری و استفاده از اپ ، وب سایت ها و سامانه پیکاپ •

ماده 1 ) تعاریف و مفاهیم

سامانه یا پلتفرم پیکاپ – منظور از سامانه یا پلتفرم پیکاپ مجموعه اپ های پیکاپ در سیستم های اندروید و ios و ویندوز و همچنین محیط وب ، قابل دسترس در وب سایت پیکاپ به آدرس www.pickupgroup.ir و پنل وب پیکاپ و سایتهای اینترنتی پیکاپ به آدرسهای در حال حاضر www.pickupstore.ir و www.pickupgroup.ir و ساب دومین های آنها (که ممکن است بعدا با توجه به توسعه سامانه این آدرسها تغییر یابند) و همچنین برنامه ها و اپ های منتشر شده از سوی علامت تجاری پیکاپ به شماره ثبت ملی 139750140001038211  در پلتفرم های google play و app store میباشد که توسط مالکین پیکاپ طراحی و تولید گردیده و جهت استفاده کاربران (فروشندگان و خریداران کالا) در اختیار آنها قرار داده شده است

توضیح 1 : پلتفرم یا سامانه پیکاپ صرفا یک بستر نرم افزاری برای درج و ثبت اطلاعات کالای فروشندگان جهت عرضه آن به خریداران محسوب شده و در این بین خود پلتفرم هیچ نقش اجرایی و یا دخالت مستقیمی در امر خرید و فروش کالا توسط کاربران آن ایفا نخواهد کرد (بشکل واضح تر پلتفرم پیکاپ یک فروشگاه عرضه مستقیم کالا نیست و صرفا امکانات ایجاد چنینی فضایی را برای کاربران خود فراهم میگرداند).

برنامه و اپ پیکاپ (اجزای پیکاپ) – اپلیکیشن طراحی شده در پلتفرم های اندروید و ios و وب و ویندوز که بعنوان جزئی از سامانه اصلی پیکاپ تلقی شده و کاربران از طریق آن قادر به استفاده از امکانات سامانه پیکاپ و مدیریت اکانت (حساب کاربری) و کسب و کارها و کالاهای خود بر روی دیوایسهای موبایل و تبلت و کامپیوتر میباشند .

توضیح 2 : دسترسی به این برنامه ها و یا اپ ها از طریق آدرسهای ذیل امکان پذیر است و بدست آوردن آنها از سایر طرق و مجاری به هرشکلی غیرقانونی و خارج از تعهدات این علامت تجاری خواهد بود و پیکاپ در قبال استفاده از آن هیچگونه مسئولیتی نخواهد داشت و مسئولیت استفاده از این برنامه ها خارج از مبادی دسترسی تعریف شده و عواقب ناشی از آن صرفا برعهده استفاده کننده آن خواهد بود .

پنل وب پیکاپ – پنل اینترنتی سامانه پیکاپ که امکانات مشابه اپ پیکاپ را داراست و کاربران از طریق آن میتوانند بوسیله دیوایسهای متفاوت مانند کامپیوتر و … از اماکانات سامانه پیکاپ استفاده نمایند و یا حساب کاربری و کسب و کارهای خود و کالاهای خود را مدیریت نمایند .

فروشگاه پیکاپ – بخشی از سامانه و پلتفرم پیکاپ که به کاربران اجازه میدهد کالاهای خود را جهت فروش و خرید در آن به نمایش گذاشته و توسط تمامی کاربران پیکاپ قابل دسترس و استفاده است .

داشبورد – بخشی از اپ و پنل وب سامانه پیکاپ است که کاربر از طریق آن قادر است بسیاری از اعمال مرتبط با مدیریت فروش ، ویترین ، فروشگاه و ….. خود را به انجام رساند .

بهره بردار/کاربر/صاحب اکانت در پیکاپ – به استفاده کننده از سامانه و اپ پیکاپ که دارای توافقنامه کتبی با پیکاپ میباشد و یا از طریق تایید موافقتنامه های بهر برداری اینترنتی (شرایط و ضوابط استفاده از سامانه و اپ پیکاپ) در پیکاپ ثبت نام نموده و دارای اکانت (حساب کاربری) در پیکاپ میباشد اطلاق میگردد . تمامی کاربران از حیث دسترسی به امکانات عمومی سامانه پیکاپ دارای سطح یکسانی در سامانه بوده و هریک از ایشان با توجه به امکانات موجود در سامانه و اپ پیکاپ قادر به عرضه کالا جهت فروش به سایر کاربران و یا خرید کالاهای مورد نیاز خود از دیگر کاربران خواهند بود .

کالای ارائه شده توسط کاربر/کالای فروشندگان کالا – آن دسته از کالاهایی است که کاربران پیکاپ اطلاعات آنرا در ویترینهای خصوصی و یا  فروشگاه عمومی کسب و کارهای خود در این پلتفرم وارد نموده و جهت خرید و فروش به سایر کاربران سامانه پیکاپ ارائه مینماید است .

کسب و کار – هر کاربر در سامانه و اپ پیکاپ قادر است برای اکانت یا اکانت های اختصاصی خود به تعداد حداکثر 20 کسب و کار تعریف نماید که این کسب و کارها (تجارت ها) هرکدام میتوانند شامل ویترین خصوصی ویا فروشگاه عمومی عرضه کالای خاص خود به سایر کاربران حاضر در پیکاپ باشند

زیرمجموعه – شامل سایر اکانت ها و حساب های کاربری است که به یک اکانت در داخل پیکاپ به عناوین مختلف مرتبط هستند مانند پرسنل یک مجموعه که با عناوینی چون مدیر فروش ، بازاریاب ، نمایندگی و … به یک حساب کاربری در پیکاپ متصل گردیده اند (لازم به توضیح است که این اشخاص مرتبط خود دارای حساب کاربری مستقل در سامانه پیکاپ خواهند بود).

درگاه اینترنتی پیکاپ – شامل درگاه های پرداخت اینترنتی ثبت شده بنام پیکاپ یا مالکین آن میباشد و در اپ و وب سایت اینترنتی پیکاپ قرار داده شده تا خریداران از طریق آن بتوانند وجه کالاهای خریداری شده خود را بشکل اینترنتی پرداخت نمایند .

توضیح 3 : روش پرداخت از طریق درگاه اینترنتی پیکاپ تنها روش موجود در اپ و پلتفرم پیکاپ جهت تسویه و پرداخت وجه کالای خریداری شده نیست و کاربران بدون الزام به آن میتوانند به انتخاب خود از تمامی روشهای موجود (مانند پرداخت در محل) جهت تسویه و پرداخت وجه کالای خریداری شده خود اقدام نمایند .

دوره تسویه حساب با بهره بردار (صرفا مختص کاربر فروشنده کالا) – منظور مدت زمانیست که در آن وجه کالای فروخته شده توسط کاربر به حساب اعلام شده ایشان که در سامانه پیکاپ ثبت گردیده واریز گردد (که این مدت در حال حاضر 3 روز کاری از زمان تحویل کالا میباشد و ممکن است براساس سیاست های کاری سامانه پیکاپ تغییر یابد) مشروط بر آنکه وجه کالای خریداری شده از سوی خریدار از طریق استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی اختصاصی پیکاپ و یا از طریق کیف پول الکترونیکی پیکاپ پرداخت گردیده باشد (و نه از طریق سایر روشهای پرداخت مانند پرداخت در محل ، نقدی ، از طریق کارت و دستگاه کارتخوان فروشنده یا وابسته ایشان ، اعتباری و  …)

توضیح 4 : پرداخت وجه کالای فروخته شده در صورتیکه وجه آن از طریق درگاه پرداخت اینترنتی اختصاصی پیکاپ یا کیف پول الکترونیکی داخلی پیکاپ پرداخت گردیده باشد ، درصورتی به فروشنده صورت خواهد پذیرفت که کالای فروخته شده بشکل سالم و بدون خدشه تحویل خریدار گردیده باشد و خریدار دریافت آنرا در سامانه پیکاپ اعلام نموده باشد و نسبت به آن مدعی و معترض نباشد و مشمول درخواست مرجوعی کاربر نگردیده باشد .

تحویل کالای فروخته شده (تحویل کالا) – منظور تایید دریافت کالا از سوی خریدار با استفاده از امکانات موجود در اپ و سامانه پیکاپ میباشد که طی آن کاربر اعلام مینماید کالای خریداری شده را براساس سفارش و بشکل مطلوب و سالم دریافت نموده است.

مرجوعی – منظور فرایندی در داخل اپ و سامانه پیکاپ است که در طی آن تمامی یا بخشی از کالای فروخته شده توسط خریدار کالا به فروشنده به عللی باز پس داده میشود و این عمل بشکل درخواست مرجوعی در سامانه و پلتفرم ثبت گردیده باشد.

بازپرداخت وجوه مرجوعی – در صورتیکه پرداخت وجه خرید یک کالا از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی پیکاپ صورت پذیرفته باشد و طی آن فرایند تایید و تحویل کامل کالا از سوی خریدار تایید نگردیده باشد و همچنین مرجوعی یک کالا یا بخشی از یک فاکتور توسط خریدار ثبت گردیده و توسط فروشنده تایید گردد و در صورتیکه تا آن زمان وجه کالا به حساب فروشنده واریز نگردیده باشد آنگاه وجه پرداختی خریدار به کیف پول الکترونیک ایشان واریز خواهد گردید در سایر موارد پرداخت وجه مرجوعی کالا بر عهده بهره بردار (فروشنده کالا) خواهد بود.

فاکتور – به کالا یا مجموعه کالاهایی (به هر تعداد) که در یکبار سفارش خریدار از یک فروشنده ثبت میگردد فاکتور اطلاق میگردد .

کیف پول پیکاپ – منظور وجهی است که از طریق کاربر پیکاپ و از طریق درگاه های پرداخت اینترنتی درون پلتفرم پیکاپ به حساب کاربر منتقل گردیده و نزد پیکاپ به امانت باقی مانده است تا جهت پرداخت هزینه خریدهای درون برنامه ای پیکاپ از محل کیف پول اختصاصی کاربر استفاده گردد اطلاق میگردد . کاربر پیکاپ از طریق آن میتواند نسبت به تامین و خرید کالاهای مورد نیاز خود در سامانه به میزان موجودی خود و از طریق آن اقدام نماید .

فروشنده – به صاحب اکانت پیکاپ که کالا یا کالاهایی را در سامانه پیکاپ جهت فروش به سایر کاربران عرضه مینماید اطلاق میگردد

خریدار – به صاحب اکانت پیکاپ که متقاضی خرید کالاهایست که سایر کاربران پیکاپ آنرا را در این پلتفرم ارائه مینمایند گفته میشود .

امکانات یا خدمات عمومی سامانه پیکاپ : خدماتی از قبیل ساخت و تایید اکانت ، ساخت کسب و کارها ، ورود اطلاعات کالاها ، عرضه کالاها جهت خرید و فروش در فروشگاه پلتفرم پیکاپ ، ایجاد ویترین های اختصاصی جهت بازاریابان ، مشتریان و نمایندگی ها و … ، خدمات فروش و مدیریت فروش و امثالهم که در سامانه پیکاپ به شکل عمومی و برای همه در دسترس میباشند بعنوان امکانات و خدمات عمومی سامانه و پلتفرم پیکاپ تلقی میگردند . این خدمات اغلب بدون پرداخت هزینه و بشکل رایگان در اختیار کاربران قرارخواهد داشت .

امکانات یا خدمات اختصاصی سامانه پیکاپ : خدماتی شامل دیتا ماینینگ (تجزیه و تحلیل دیتا) ، پیکاپ دلیور (حمل و نقل کالا توسط پیکاپ) ، پیکاپ اکسپرس (تضمین اصالت کالا و تضمین بازگشت و عودت وجه) ، خدمات درگاه پرداخت اینترنتی پیکاپ ، تبلیغات پیکاپ (به هر شکل و نحو) ، خدمات عرضه اولویت دار کالا و … که بشکل خاص و توسط دریافت هزینه از سوی پیکاپ به کاربران ارائه میگردد خدمات اختصاصی سامانه یا پلتفرم پیکاپ تلقی میگردد .

پیکاپ دلیور – خدمات ویژه حمل و نقل و تحویل کالای فروخته شده به خریدار توسط پیکاپ که در قبال دریافت هزینه و توسط پیکاپ به انجام میرسد و بصورت انتخابی (و نه اجباری) در سامانه و اپ پیکاپ در دسترس کاربران (خریداران و فروشندگان) میباشد .

پیکاپ اکسپرس – مجموعه خدماتی ویژه شامل تضمین اصالت کالا ، تضمین تحویل کالا به خریدار (در صورت انصراف غیر موجه فروشنده) و تضمین پرداخت وجه کالای خریداری شده به فروشنده (در صورت انصراف غیر موجه خریدار) که در سامانه و اپ پیکاپ بشکل اختیاری (و نه اجباری) در دسترس کاربران میباشد و توسط پیکاپ ارائه میگردد

خدمات ویژه پیکاپ – به سایر خدماتی اطلاق میگردد که بصورت ویژه توسط پلتفرم پیکاپ به کاربران خود ارائه میگردد و شامل طیف گسترده ای از خدمات مانند مشاوره فروش کالا ، مشاوره تامین کالا ، دیتا ماینینگ (خدمات ناشی از استخراج اطلاعات در گردشو سابقه آنها) ، پیکاپ دلیور ، پیکاپ اکسپرس ، تبلیغات درون سامانه ، خدمات اولویت نتایج و …. میباشد که استفاده از آنها مشمول پرداخت هزینه از سوی کاربران متقاضی بهره مندی از آنها میگردد .

مالکین پیکاپ – منظور از مالکین پیکاپ دارندگان حق علامت تجاری پیکاپ با شماره ثبت ملی 139750140001038211  میباشد که مالکیت سامانه پیکاپ و اپ پیکاپ و کلیه اجزای آن به ایشان تعلق دارد .

ماده 2 ) شرایط و ضوابط مالی

کاربران و استفاده کنندگان و یا بهره برداران از پلتفرم پیکاپ جهت استفاده از خدمات عمومی اپ و سامانه یا پلتفرم پیکاپ وجهی پرداخت نخواهد نمود و استفاده از خدمات و امکانات عمومی اپ و پلتفرم یا سامانه پیکاپ برای آنها رایگان خواهد بود بجز در موارد ذیل :

2-1 – استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی درون اپ و سامانه پیکاپ یا کیف پول الکترونیکی پیکاپ جهت پرداخت مبلغ کالای فروخته شده که مشمول دریافت 1 درصد از مبلغ کل سفارش انجام یافته بعنوان هزینه خدمات درگاه و کیف پول الکترونیک و کسر آن از حساب کاربر فروشنده کالا خواهد بود که پس از آن مابقی مبلغ طی حداکثر 3 روز کاری (مشروط به تحقق بند 4-2) به حساب کاربر فروشنده کالا منتقل خواهد شد .

توضیح 5 : هزینه استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی درون سامانه پیکاپ و یا کیف پول الکترونیکی پیکاپ جهت پرداخت وجه کالا که معادل 1 درصد از مبلغ کل سفارش میباشد برعهده کاربر فروشنده کالا است .

2-2 – هزینه استفاده از خدمات اعلان پیامکی دوطرفه درون برنامه (پیامکهای ارسالی اطلاعرسانی جهت عملیات فی مابین فروشنده-خریدار) براساس نرخ اعلامی سامانه پیکاپ که بر عهده کاربر و یا بهره بردار درخواست کننده خواهد بود

2-3 – در صورت استفاده از خدمات ویژه سامانه پیکاپ مانند خدمات دیتا ماینینگ ، خدمات مشاوره ، خدمات ایجاد اولویت دیداری کالا در فروشگاه های عمومی پیکاپ ، خدمات تبلیغات درون سامانه ، خدمات تحت عناوین پیکاپ اکسپرس (مانند تضمین اصالت کالا ، تضمین پرداخت وجه خرید به فروشنده حتی در صورت انصراف غیر موجه خریدار، تضمین تحویل کالا به خریدار حتی در صورت انصراف غیر موجه فروشنده و سایر خدماتی که بعدا در چنین قالبی ارائه خواهد شد) ، پیکاپ دلیور (حمل و نقل کالا توسط پیکاپ به درخواست فروشنده یا خریدار) هزینه این خدمات براساس نرخ اعلامی پیکاپ برعهده بهره بردار خواهد بود .

2-4 – تسویه حساب با فروشنده کالا در صورت استفاده خریدار از روش پرداخت مبتنی بر درگاه اینترنتی پیکاپ و یا کیف پول الکترونیکی درصورتی به انجام خواهد رسید که کالا به خریدار تحویل و ایشان نیز تحویل صحیح آنرا در سامانه ثبت و تایید نموده باشند و یا مدت زمان لازم برای تایید دریافت کالا بدون اعلان خریدار طی گردیده باشد که این مدت زمان براساس شرایط و ضوابط حاکم بر پیکاپ و به صلاحدید گرداندگان پیکاپ خواهد بود و ممکن است متغییر باشد (در زمان امضای این توافقنامه مدت زمان اعلام تایید سفارش 3 روز پس از ارسال کالا تعیین گردیده است .

توضیح 6 : هزینه خدمات اعلامی در ماده 2 و یا سایر خدماتی که بعدا ارائه گردد توسط پیکاپ تعیین شده و ممکن است در دوره های زمانی متفاوت به صلاحدید پیکاپ اضافه یا کم گردد (متغییر باشد) لذا استفاده کننده ، کاربر یا بهره بردار پیکاپ از آن اطلاع داشته و با ان موافقت نموده است .

ماده 3 ) تعهدات متقابل (کاربران و پیکاپ)

3-1 – “پیکاپ” توسعه و پشتیبانی فنی از تمامی اجزاء سامانه پیکاپ را براساس سیاستهای تعیین شده توسط مالکین خود و مقررات و مقدورات خود برعهده خواهد داشت و این امر را از محل اعتبارات داخلی خود به انجام خواهد رسانید .

3-2 – “پیکاپ” درخصوص انجام بازاریابی و تبلیغات کالای کاربران در سامانه خود تعهدی نخواهد داشت

3-3 – “پیکاپ” نسبت به درج اطلاعات کالاهای کاربران و بروزرسانی این دست اطلاعات و یا زیرمجموعه های ایشان در اپ و سامانه خود تعهدی نخواهد داشت (این موضوع بر عهده خود کاربر میباشد)

3-4 – حدود تعهدات “پیکاپ” محدود به امکانات و توانایی های سامانه پیکاپ (ارائه شده در مارکتهای گوگل پلی ، اپ استور ، سایت پیکاپ) خواهد بود و خارج از آن تعهدی نخواهد داشت

3-5 – مسئولیت صحت کالای تحویلی به خریدار در صورت استفاده از خدمات پیکاپ دلیور بر عهده نماینده پیکاپ یا پیکاپ خواهد بود

3-6 – مسئولیت ارائه و تحویل صحیح کالای درخواست شده درصورت استفاده خریدار از خدمات پیکاپ اکسپرس برعهده نماینده پیکاپ یا پیکاپ خواهد بود

3-7 – مسئولیت پرداخت وجه کالای فروخته شده به فروشنده در صورت استفاده از خدمات پیکاپ اکسپرس بر عهده نماینده پیکاپ یا پیکاپ خواهد بود

3-8 – “کاربر” متعهد میگردد اطلاعات مورد نیاز مارکت خود و همچنین کالاهای ارائه شده مارکت خود را بشکل واقعی و دقیق و مناسب در سامانه و اپ پیکاپ درج نماید

3-9 – “کاربر” مسئولیت اطلاعات وارد شده در سامانه و اپ پیکاپ را بطور تام و کمال برعهده خواهد داشت همچنین متعهد میگردد از ارائه اطلاعات گمراه کننده یا نادرست در سامانه و اپ پیکاپ خودداری نماید

3-10 – کاربر متعهد میگردد براساس قوانین جمهوری اسلامی ایران از سامانه و اپ پیکاپ استفاده نماید

3-11 – مسئولیت درج هرگونه محتوای مجرمانه و خلاف قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران در اکانت متعلق به کاربر (بهره بردار) یا ویترینها ، فروشگاه ها و کسب و کارهای مرتبط با آن بر عهده ایشان خواهد بود

3-12 – “کاربر” در صورت درخواست جهت استفاده از خدمات تبلیغی داخل سامانه و اپ پیکاپ موظف به پرداخت هزینه های آن براساس تعرفه های اعلامی از سوی پیکاپ خواهد بود

3-13 – کاربر (بهره بردار) مسئولیت ارائه اجناس و کالا ها را منطبق بر آنچه به عنوان محتوای ثبتی در سامانه و اپ پیکاپ درج نموده است را دارد و در صورت تخطی از آن و ارائه کالاهای غیر ، مسئولیت جبران آنرا مطابق نظر پیکاپ برعهده خواهد داشت

3-14 – کاربر (بهره بردار) مسئولیت ارسال و حمل و نقل کالا را براساس  شرایط و ضوابط داخل سامانه و اپ پیکاپ و همچنین شرایط توافقی خریدار کالا برعهده خواهد داشت

3-15 – کاربر (بهره بردار) مسئولیت ارسال و تحویل کالا بشکل سالم و در بسته بندی های مناسب و با موازین تعیین شده توسط پیکاپ را قبول مینماید

3-16 – کاربر (بهره بردار) موظف است متناسب با ظرفیت سفارشات پذیرفته شده پیک به سفارشات اخذ شده اختصاص دهد بشکلی که مدت زمان اخذ سفارش تا ارسال کالا نمیبایست بیشتر از 30 دقیقه باشد (این میزان توسط پیکاپ تعیین شده و ممکن است بعدا تغییر نماید)

3-17 – کاربر (بهره بردار) پیکاپ پاسخگویی و مسئولیت شکایات خریدران و معترضین به کالاهای ارسالی را به تنهایی برعهده خواهد داشت (به دلیل اینکه پیکاپ هیچگونه نقشی در تعیین ، درج ، ارسال و تامین کالا در سامانه نخواهد داشت و صرفا ارائه دهنده پلتفرم فناورانه و بستر اجرای نیازها و تقاضاهای طرفین فروشنده و خریدار خواهد بود لذا بالطبع در خصوص مشکلات ناشی از روابط بین فروشنده و خریدار نیز مسئولیتی نخواهد داشت)

3-18 –  مسئولیت درج هرگونه اطلاعات گمراه کننده ، نادرست ، دارای مغایرت با واقعیت کالای عرضه شده و خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران بر عهده کاربر (صاحب اکانت/بهره بردار) خواهد بود

3-19 – مسئولیت عدم انطباق اطلاعات کالای درج شده در اکانت بهره بردار با کالای ارائه شده به خریدار برعهده کاربر صاحب اکانت/فروشنده کالا خواهد بود .

3-20 – بهره بردار موظف است کالای فروخته شده را منطبق با اطلاعات ارائه شده در سامانه پیکاپ به مشتری (خریدار) تحویل دهد و چنانچه خلاف آن اقدام نماید جبران خسارات وارده و مسئولیت این موضوع در مراجع قضایی مستقیما بر عده ایشان خواهد بود .

3-21 – با توجه به اینکه پیکاپ صرفا یک بستر فناورانه جهت ایجاد امکانات عرضه و خرید و فروش کالا برای کاربران خود میباشد و همچنین در روابط فی مابین خریدار وفروشنده دخالتی ندارد (بجز در موارد خاص مانند استفاده از خدمات اختصاصی پیکاپ مانند پیکاپ اکسپرس و پیکاپ دلیور) لذا مسئولیت عرضه ، تامین  ، فروش ، خرید ، حمل و نقل و تسویه مبلغ کالا صرفا بر عهده دوطرف معامله (خریدار-فروشنده/کاربران) خواهد بود و پیکاپ در این خصوص مسئولیتی نخواهد داشت

3-22 – “کاربر” پیکاپ متعهد میگردد نسبت به درج اطلاعات کالاهای خود در سامانه راسا اقدام نماید

3-23 – “کاربر” موظف است براساس دستورالعملهای صادره از سوی “پیکاپ” نسبت به بهره برداری خود و زیر مجموعه های خود از سامانه و اپ پیکاپ اقدام نماید .

3-24 – دستورلعملهای پیکاپ بشکل الکترونیکی در صفحات مرتبط با ضوابط و قوانین و مقررات استفاده از پیکاپ در سامانه و اپ پیکاپ در دسترس کاربران خواهد بود و کاربر بوسیله تایید آن در اولین اجرای برنامه و اپ و سامانه پیکاپ اعلام میدارد نسبت به آن و محتوای درج شده در آن آگاهی کامل داشته و مسئولیت تعقیب تغییرات و بروز رسانی های آن را برعهده خواهد داشت و صرف نخواندن این مقررات رافع مسئولیت ایشان نخواهد بود و با تایید مرور و ملاحظه تغییرات آن حق هرگونه دلیلی را جهت عدم مشاهده آن از خود ساقط مینماید و مسئولیت های خود را براساس آن پذیرفته و بدان متعهد خواهد بود .

3-25 – پیکاپ متعهد میگردد در حد مقدورات و توانایی فنی خود نسبت به حفظ امنیت اطلاعاتی و اجرایی کاربر یا کاربران سامانه خود اقدام نماید و در صورت بروز اتفاقاتی نظیر حمله هکرها یا هک سامانه ، سرقت یا تخریب اطلاعات یا ایجاد اختلال در عملکرد هریک از اجزای سامانه در حد مقدورات و توانایی خود نسبت به رفع و یا ترمیم خسارات نرم افزاری و اطلاعاتی اقدام نماید . لازم به ذکر است که به دلیل ماهیت خاص اینگونه مشکلات و اختلالات که صرفا ناشی از عملکرد پیکاپ نبوده و به عواملی خارج از حیطه اختیارات و توانایی های پیکاپ بر میگردد لذا پیکاپ یا مالکین آن در این خصوص تعهدی نسبت به کاربران نداشته و نخواهند داشت .

3-26 – کاربر متعهد میگردد براساس دستورالعمل های الکترونیک و شرایط و ضوابط اعلامی و تایید شده اقدام به استفاده از سامانه یا پلتفرم پیکاپ و سایر اجزای آن مانند اپ ها و وبسایت آن نماید و چنانچه از این موضوع به هر نحوی تخطی نماید و یا قوانین کشور جمهوری اسلامی ایران را نقض نماید پیکاپ میتواند بنا به تشخیص خود و با صلاحدید خود راسا و بدون مراجعه به مراجع قضایی و یا انتظامی اقدام به تعلیق حساب کاربری ایشان (اکانت) و یا هر بخشی از آن را نماید (مانند تعلیق هریک یا تمامی کسب و کارهای کاربر و یا وارد نمودن شماره تلفن کاربر در بخش شماره های تعلیق شده در سامانه تا اجازه دسترسی مجدد با این شماره به ایشان داده نشود و …) و در این خصوص کاربر حق هرگونه اعتراضی را از خود سلب و ساقط مینماید و تصمیمات پیکاپ برای ایشان قابل قبول و غیر قابل اعتراض خواهد بود .

3-27 – با توجه ماهیت متغییر قوانین و مقررات بهره برداری و ضوابط آن و توجه به این نکته که در طول زمان ممکن است شرایط بهره برداری و کاربری سامانه پیکاپ تغییر نماید لذا کاربر با تایید این محتوا اقرار مینماید که ای این موضوع کاملا آگاه بوده و شرایط آنرا میپذیرد لذا چنانچه در زمانهایی تغیراتی در محتوای ضوابط و مقررات موجود به وجود آید (به هر کیفیت و هر مقدار) آنها را پذیرفته و نسب به آن حق هیچگونه اعتراضی را نخواهد داشت و با تایید این ضوابط و مقررات حق هرگونه ادعایی را نسبت به پیکاپ یا مالکین آن از خود سلب و ساقط مینماید . متعهد به تبعیت از این مقررات و ضوابط خواهد بود .

ماده 4 ) مالکیت سامانه و محتوای تولید شده

مالکیت کلیه اجزاء سامانه شامل برنامه های وب و ویندوز و اپ ها ، کد برنامه ها و اجزای سامانه در هر بخشی وبه هر نحوی از انحاء ، طراحی های بخشها و اجزاء مختلف سامانه و پلتفرم و هرگونه عواید ناشی از موارد ذکر شده ، کلیه اطلاعات و محتوای در گردش سامانه و هرگونه عواید حاصل از این اطلاعات و محتوا و موارد مرتبط با آن و حقوق مادی و معنوی ناشی از سامانه و پلتفرم پیکاپ و اپ ها و برنامه ها و اجزای آن صرفا متعلق به “مالکین پیکاپ” خواهد بود و کاربر یا کاربران دراین خصوص ادعایی نخواهند داشت و حق طرح هر ادعا یا دعوایی را در این خصوص  با هر موضوع و عنوانی را در مراجع ذیصلاح قضایی و غیر قضایی از خود سلب مینماید .

کاربر در زمان تایید این توافقنامه از حقوق خود و شرایط بهره برداری از سامانه و پلتفرم پیکاپ و کلیه اجزای آن آگاه بوده و وضعیت مالکیت و شرایط بهره برداری و استفاده از سامانه پیکاپ را میداند لذا براین اساس طرح هرگونه ادعایی را نسبت به پیکاپ یا “مالکین پیکاپ” در مراجع قضایی داخلی و خارجی از خود ساقط مینماید .

ماده 5 ) عدم افشای اطلاعات رازداری

پیکاپ متعهد به حفظ اطلاعات خصوصی ثبت شده کاربران در سامانه و پلتفرم پیکاپ براساس مقدورات و توانایی های خود و شرایط و مختصات فنی سامانه و پلتفرم پیکاپ و اجزای آن بوده و میبایست نسبت به عدم افشای آن کوشا باشد بجز در مواردیکه بنا به درخواست رسمی دوایر و ارگانهای دولتی یا مراجع قضایی و امنیتی رسمی کشور جمهوری اسلامی ایران بشکل دیگری رفتار گردد .

ماده 6 ) تغییرات و اصلاحات

کاربر (بهره بردار) با تایید این محتوا (از طریق زدن تیک الکترونیکی تایید بخش مربوطه در اولین بار اجرای برنامه یا در سایر موارد که اطلاعرسانی میگردد) میپذیرد که تابع مفاد قوانین و مقررات و دستورالعمل ها و  ضوابط اعلامی بوده و همچنین سایر ابلاغیه ها ، تغییر قوانین و مقررات الکترونیکی و ابلاغیه های الکترونیک سیاستهای کاری و قوانین حریم خصوصی  صادره توسط سامانه پیکاپ که از طریق اپ و پنل وب و سایت های پیکاپ اعلام میگردد بوده و هرگونه اصلاحیه ها و تغییرات اعلام شده را بعنوان مفاد مقررات جاری تلقی کرده و برای ایشان لازم الاجرا بوده و به آن عمل خواهد نمود و به آن متعهد خواهد بود.

ماده 7 ) فورس ماژور شرایط غیرقابل پیش بینی

فورس ماژور یا شرایط غیرقابل پیش بینی به حوادثی مانند سیل ، زلزله، آتش سوزی ، جنگ ، تحریم و نظایر آن که دفع آن خارج از حیطه و اقتدار انسان باشد اطلاق می گردد که در صورت بروز هر یک از آنها پیکاپ نسبت به انجام تعهدات خود در این مرقومه مسئولیتی نخواهد داشت و بسته به شرایط و مقتضیات خود به آن واکنش نشان خواهد داد و کاربر یا کاربران نسبت به آن ادعایی نخواهند داشت .

ماده 8 ) شرایط ویژه

شرایط ویژه به مواردی از قبیل هک سامانه پیکاپ و اجزای آن یا تحت حملات هکری قرار گرفتن سامانه پیکاپ یا اجزای آن اطلاق میگردد که در اینگونه موارد پیکاپ و مالکین آن در حد مقدورات و توانایی های مالی و فنی خود واکنش نشان داده و مسئولیتی در قبال آن در خصوص کاربر یا کاربران سامانه پیکاپ نخواهند داشت و کابر یا کاربران با تایید شرایط و ضوابط قبول مینمایند که از این موضوع آگاهی داشته و حق طرح هرگونه ادعایی را به هر شکل و کیفیت نسبت به پیکاپ یا مالکین آن در مراجع ذیصلاح قضایی یا دولتی کشور جمهوری اسلامی ایران یا سایر مراجع بین الملل از خود سلب و ساقط مینمایند ، همچنین پیکاپ یا مالکین آن نسبت به جبران خساراتی احتمالی که ممکن است از این رهگذر به هر شکلی و با هرکیفیتی و  به هر مقدار کاربر یا کاربران را درگیر نماید مسئولیتی و تعهدی نخواهند داشت و کلیه مسئولیتهای ناشی از این امر با تایید ضوابط و مقررات برعهده خود کاربر یا کاربران سامانه پیکاپ خواهد بود .

 

پیکاپ